Spørgsmål & Svar

Du kan kontakte os direkte, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål.

Hvad anbefales før jeg tilmelder mig som kunde hos Vinduespudser 24?

Vi foreslår, at du grundigt gennemgår vores vilkår og betingelser, før du tilmelder dig som kunde. På den måde kan du sikre dig, at du får de nødvendige oplysninger og forståelse af de gældende betingelser for vinduespudsning udført af Vinduespudser 24.

Hvilke intervaller tilbyder Vinduespudser 24 for udvendig vinduespudsning?

Vores abonnementstjeneste tilbyder vinduespudsning hver 4. uge (23-30 dages intervaller), hver 8. uge (44-60 dages intervaller) eller hver 12. uge.

Hvilke krav stilles der til adgang og plads omkring vinduerne?

Vinduerne skal være let tilgængelige med mindst 0,5 meter fri plads omkring og foran dem. Buske, træer og andre planter må ikke dække eller blokere vinduerne. De samme betingelser gælder, når vi arbejder med stiger.

Hvad sker der, hvis vinduerne ikke er tilgængelige?

Hvis et vindue er utilgængeligt eller blokeret af f.eks. is, sne eller glatte overflader, vil vi ikke kreditere dette vindue, og vi påtager os ikke ansvar for eventuelle skader på ejendele eller planter, hvis der ikke er tilstrækkelig plads til at udføre arbejdet.

Kan vinduer på altaner også pudses?

Ja, men kun hvis der er adgang til vinduerne gennem huset eller lejligheden. Vores vinduespudser vil ikke bruge en stige eller andet værktøj til at få adgang til altanvinduerne.

Er aftørring af vinduesrammer inkluderet i abonnementstjenesten?

Nej, som standard inkluderer vores abonnementsservice ikke aftørring af vinduesrammer. Dette kan dog tilkøbes som en ekstra service mod en mindre merpris.

Hvordan håndteres særligt snavsede vinduer?

Vi forbeholder os retten til at opkræve ekstra for særligt snavsede vinduer.

Vil vinduespudseren flytte ejendele for at få adgang til vinduerne?

Nej, vinduespudseren vil ikke fjerne eller flytte nogen af dine ejendele, medmindre du som kunde har givet skriftligt samtykke på forhånd.

Hvilke intervaller tilbydes for udvendig vinduespudsning?

Udvendig vinduespudsning tilbydes som en abonnementstjeneste og udføres hver fjerde, ottende eller tolvte uge, eller efter aftale.

Hvad sker der, hvis en almindelig vinduespudsning ikke er tilstrækkelig?

Hvis en almindelig vinduespudsning ikke er nok, tilbyder vi en grundig afrensning. Dette er nyttigt, hvis der er problemer med maling eller andet, men vi udfører ikke afrensning, hvis der er mørtelrester eller lignende på vinduerne.

Kan I fjerne maling eller lignende fra mine vinduer?

Ja, vi kan hjælpe med at fjerne maling eller lignende, men vi tager ikke ansvar for eventuelle ridser eller skader, der kan opstå under rengøringsprocessen. Du skal acceptere dette ansvar, før vi går i gang med afrensningen.

Hvad kan jeg forvente, når I bruger rentvandsanlægget til at vaske mine vinduer?

Når vi bruger vores rentvandssystem, kan du i de første 1-3 gange opleve små aflejringer på vinduerne. Dette skyldes ophobning af snavs, skidt og gamle sæberester, der gradvist fjernes fra vinduerne og vinduesrammerne.

Hvorfor opstår aflejringerne efter de første vask?

Aflejringerne opstår typisk, fordi gamle sæberester og snavs sidder fast på både vinduer og vinduesrammer. Det tager som regel 1-3 vask for at fjerne alle disse rester, især fra vinduesrammerne, som ikke altid rengøres regelmæssigt.

Hvordan håndterer I aflejringerne under vasken?

Svar: Vores team er ekstra omhyggelige med at skylle vinduerne grundigt de første par gange, for at minimere aflejringer og sikre, at dine vinduer bliver helt rene efter gentagne vaske.

Hvordan kan jeg bestille indvendig vinduespudsning?

Du kan bestille indvendig vinduespudsning ved at ringe til os eller via vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk. Vær opmærksom på, at bestillingen skal ske mindst 4-7 dage i forvejen.

Hvad sker der, hvis vinduerne ikke kan pudses indvendigt?

Hvis det ikke er muligt at få adgang til at pudse vinduerne indvendigt, pudser vi som regel altid ydersiden af vinduerne.

Hvad skal jeg gøre før indvendig vinduespudsning?

Det er dit ansvar at sørge for, at vindueskarme og andre genstande er fjernet, inden vi ankommer. Hvis der ikke er ryddet, betragtes det som et blokeret vindue, og vi vil derfor ikke kunne pudse det.

Er der gebyrer for særligt beskidte vinduer eller aflysning?

Ja, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekstra gebyr for særligt beskidte vinduer. Hvis du ønsker at aflyse en indvendig aftale, skal det ske senest 3 dage før den planlagte tid. Ellers opkræver vi det fulde beløb, da tiden er reserveret til dig i vores kalender.

Hvad sker der, hvis der er en låst dør, og jeg ikke er tilgængelig?

Hvis der er en låst dør eller et aflukket område, kan vi aftale enten at kontakte dig for adgang eller planlægge et bestemt tidspunkt for at komme. Hvis der ikke er adgang ved vores ankomst, forbeholder vi os retten til at opkræve det fulde beløb for opgaven.

Hvordan kan jeg informere om ændringer i adgang?

Det er dit ansvar at informere os om ændringer i adgang, såsom adgang til baggården eller andre områder. Sørg for at holde os opdateret, så vi kan planlægge arbejdet korrekt.

Kan jeg annullere en aftale via SMS?

Nej, det er ikke muligt at annullere en aftale via SMS. Annullering skal ske mindst 14 dage før den aftalte tid.

Hvornår kan prisreguleringer finde sted?

Prisreguleringer kan forekomme i følgende tilfælde:

Opdatering af antallet af vinduer
Ny opgave
Afstand mellem objekter
Årlig indeksjustering
Vinduespudsning uden for den planlagte rute.

Hvad koster det, hvis jeg ønsker vinduespudsning uden for den normale rute?

Hvis du ønsker vinduespudsning på en dato eller tidspunkt, der ikke er en del af den normale rute, vil der være en ekstra transportomkostning på 300 kr. udover prisen for rengøringen.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er tilfreds med vinduespudsningen?

Vi garanterer din tilfredshed, og hvis vi ikke har opfyldt dine forventninger, kan du kontakte os via vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk i kontaktfeltet eller sende en mail til info@Vinduespudser24.dk. Dette skal dog gøres senest tre dage efter pudsdatoen, og vi vil hurtigst muligt rette op på situationen.

Påtager I jer ansvar for ridser eller skader på vinduer eller rammer?

Vi påtager os ikke ansvar for ridser eller skader på vinduer, solfilm, rammer eller lister, medmindre dette er dokumenteret skriftligt og umiddelbart efter pudsningen. Ved at acceptere vores tilbud accepterer du også denne ansvarsfraskrivelse.

Hvad sker der, hvis jeg klager over pudsningen, men det viser sig, at klagen ikke er berettiget?

Hvis der klages over pudsningen, og det viser sig at være kalkaflejringer eller at kun ydersiden er poleret, mens snavset er indeni, vil det blive anset som en uretmæssig reklamation. I så fald vil kørsel uden for turen (baseret på samlet tidsforbrug) blive faktureret på næste regning.

Hvad bliver ikke rengjort ved almindelig pudsning?

Ved almindelig pudsning bliver følgende ikke rengjort:

Silikone- og klistermærker samt de rester, de efterlader (for eksempel fra nye vinduer)
Kalk (forsøg ikke at bruge haveslangen til at rengøre vinduerne, da det efterlader kalkaflejringer)
Cement, mørtel, maling, lak, olie og andre materialer
Biernes ekskrementer (som fremtræder som gule/grønne pletter)

Hvordan ændrer jeg min rengøringsplan?

Ønsker du at ændre din rengøringsplan, skal du informere os senest 14 dage før den næste vinduespudsning er planlagt. Dette gælder også for ferier, renoveringer og hvis vinduespudsningen springes over. Du kan altid tjekke din seneste faktura for at se, hvornår vi næste gang er planlagt. Send en e-mail til os, eller besøg vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk og udfyld en formular under fanen kontakt.

Kan jeg ændre oplysninger om vinduespudseren via sms eller telefon?

Nej, ændringer vedrørende vinduespudseren kan ikke foretages via sms, telefon eller besked. Kunden er altid ansvarlig for at opdatere sine kontaktoplysninger. Dette er især vigtigt, hvis vi skal kunne nå dig via telefon eller SMS angående vinduespoleringen hos dig, eller hvis du modtager post via faktura.

Hvad er jeres arbejdstider?

Vores åbningstider er mandag til fredag fra 08:00 til 16:00 og lørdag fra 12:00 til 16:00. Vi forbeholder os retten til at ændre datoen for næste pudsning med +/- 10 hverdage i forbindelse med helligdage og ferier.

Hvad sker der med vinduespudsningen, hvis vejret er dårligt?

Uanset vejret – om det er sne, regn eller frost – vil vi vaske dine vinduer.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Der er en opsigelsesfrist på 30 dage. Du kan kun opsige denne aftale ved at skrive til os via vores hjemmeside eller sende en e-mail til info@Vinduespudser24.dk. Som kunde vil du modtage en bekræftelse på dette, og opsigelsen vil blive gyldigt gennemført. Du kan ikke opsige vinduespudseren via SMS, telefon eller besked.

Hvad hvis jeg ønsker at opsige mit abonnement før de sidste 3 besøg?

Alle accepterede tilbud gælder for minimum 3 besøg. Hvis aftalen skal ophøre inden de sidste 3 besøg, har Vinduespudser 24 ret til at kræve betaling svarende til abonnementsprisen gange det resterende antal besøg, dog minimum 3 besøg.

Kan jeg tage en pause fra mit abonnement?

Ja, du kan nemt tage en pause fra dit abonnement ved at sende en e-mail til os på info@Vinduespudser24.dk eller ved at udfylde en formular på vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk under fanen 'kontakt' mindst 14 dage før dit næste planlagte besøg. Abonnementspauser kan ikke anmodes om via sms. Du har som kunde mulighed for at tage 2 pauser om året i dit abonnement. Hvis en pause varer mere end 4 måneder, betragtes det som en ny start, og kravet om minimum 3 besøg skal opfyldes igen.

Hvad sker der med mit abonnement efter 14 dages fortrydelsesret?

Dit abonnement hos Vinduespudser 24 er løbende og forbliver uændret i den periode, der blev aftalt, da kontrakten blev indgået. Ved at acceptere et tilbud fra Vinduespudser 24 accepterer du som kunde de gældende betingelser. 14 dages fortrydelsesret udløber, når vinduespudsningen er afsluttet.

Hvad er betingelserne for at acceptere tilbuddet om vinduespudsning?

Hvis man benytter sig af dette tilbud og accepterer det, er man forpligtet til at få det udført minimum 3 gange.

Hvad er betingelserne for at acceptere et tilbud eller en rabat fra Vinduespudser 24?

Når du accepterer et tilbud eller en rabat, er du forpligtet til at få vinduespudsningen udført minimum 3 gange.

Hvad koster det første besøg, når der er et tilbud eller rabat?

De to første besøg koster ifølge det annoncerede tilbud eller annonce, hvorefter prisen stiger til den aftalte pris.


Hvordan tælles vinduerne i forbindelse med tilbud og rabatter?

Antallet af vinduer afhænger af størrelsen. Du kan se, hvordan vi tæller vinduer, under menuen "Pris" på vores hjemmeside, hvor du finder en vejledning.


Hvad sker der, hvis jeg ønsker at annullere et abonnement eller en kampagne, der er på tilbud?

Hvis du annullerer abonnementet eller kampagnen, er du forpligtet til, at vi kommer igen, eller at du betaler for en enkelt rensning.

Privatlivspolitik for Vinduespudser 24 - Spørgsmål og Svar

1. Deler I mine personlige oplysninger med andre?
Nej, vi deler ikke dine personlige oplysninger med andre, medmindre du har givet os tilladelse, eller hvis loven kræver det.

2. Hvem har adgang til mine oplysninger?
Kun vores mest betroede medarbejdere har adgang til dine personlige oplysninger.

3. Hvilke personlige oplysninger indsamler I?
Vi indsamler navn, adresse og telefonnummer fra kunder, ansatte og samarbejdspartnere. For ansatte indsamler vi også CPR-numre til lønudbetalinger.

4. Hvor længe opbevarer I mine oplysninger?

Oplysninger om samarbejdspartnere slettes efter 3 år, når relationen ophører.
Oplysninger om tidligere ansatte slettes senest 5 år efter afslutningen af ansættelsen.
5. Hvad er formålet med at indsamle mine oplysninger?
Vi indsamler oplysninger for at kunne udføre vores kerneaktiviteter, som er vinduespudsning og relaterede tjenester.

6. Hvad er mine rettigheder i forhold til mine data?
Du har ret til at:

Anmode om indsigt i de oplysninger, vi har om dig.
Få rettet eller slettet urigtige oplysninger.
Protestere mod behandlingen af dine data.
7. Hvordan kan jeg få indsigt i eller slette mine oplysninger?
Du kan kontakte os via e-mail på info@Vinduespudser24.dk for at anmode om indsigt, rettelse eller sletning af dine oplysninger.

8. Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har klager over håndteringen af mine personoplysninger?
Du kan kontakte Datatilsynet på Borgergade 28, 5, 1300 København K eller via e-mail på dt@datatilsynet.dk.

9. Bliver mine oplysninger delt med tredjeparter?
Vi deler kun oplysninger med offentlige myndigheder, revisionsfirmaer eller låneadministrationsfirmaer, hvis det er nødvendigt. Der overføres ikke persondata uden for EU.

10. Hvordan opbevarer I mine oplysninger sikkert?
Vi opbevarer dine data sikkert og sørger for, at de kun anvendes til de formål, de er indsamlet til.