Spørgsmål & Svar
Du kan kontakte os direkte, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål.
Vi foreslår, at du grundigt gennemgår vores vilkår og betingelser, før du tilmelder dig som kunde. På den måde kan du sikre dig, at du får de nødvendige oplysninger og forståelse af de gældende betingelser for vinduespudsning udført af Vinduespudser 24.
Vores abonnementstjeneste tilbyder vinduespudsning hver 4. uge (23-30 dages intervaller), hver 8. uge (44-60 dages intervaller) eller hver 12. uge.
Vinduerne skal være let tilgængelige med mindst 0,5 meter fri plads omkring og foran dem. Buske, træer og andre planter må ikke dække eller blokere vinduerne. De samme betingelser gælder, når vi arbejder med stiger.
Hvis et vindue er utilgængeligt eller blokeret af f.eks. is, sne eller glatte overflader, vil vi ikke kreditere dette vindue, og vi påtager os ikke ansvar for eventuelle skader på ejendele eller planter, hvis der ikke er tilstrækkelig plads til at udføre arbejdet.
Ja, men kun hvis der er adgang til vinduerne gennem huset eller lejligheden. Vores vinduespudser vil ikke bruge en stige eller andet værktøj til at få adgang til altanvinduerne.
Nej, som standard inkluderer vores abonnementsservice ikke aftørring af vinduesrammer. Dette kan dog tilkøbes som en ekstra service mod en mindre merpris.
Vi forbeholder os retten til at opkræve ekstra for særligt snavsede vinduer.
Nej, vinduespudseren vil ikke fjerne eller flytte nogen af dine ejendele, medmindre du som kunde har givet skriftligt samtykke på forhånd.
Udvendig vinduespudsning tilbydes som en abonnementstjeneste og udføres hver fjerde, ottende eller tolvte uge, eller efter aftale.
Hvis en almindelig vinduespudsning ikke er nok, tilbyder vi en grundig afrensning. Dette er nyttigt, hvis der er problemer med maling eller andet, men vi udfører ikke afrensning, hvis der er mørtelrester eller lignende på vinduerne.
Ja, vi kan hjælpe med at fjerne maling eller lignende, men vi tager ikke ansvar for eventuelle ridser eller skader, der kan opstå under rengøringsprocessen. Du skal acceptere dette ansvar, før vi går i gang med afrensningen.
Når vi bruger vores rentvandssystem, kan du i de første 1-3 gange opleve små aflejringer på vinduerne. Dette skyldes ophobning af snavs, skidt og gamle sæberester, der gradvist fjernes fra vinduerne og vinduesrammerne.
Aflejringerne opstår typisk, fordi gamle sæberester og snavs sidder fast på både vinduer og vinduesrammer. Det tager som regel 1-3 vask for at fjerne alle disse rester, især fra vinduesrammerne, som ikke altid rengøres regelmæssigt.
Svar: Vores team er ekstra omhyggelige med at skylle vinduerne grundigt de første par gange, for at minimere aflejringer og sikre, at dine vinduer bliver helt rene efter gentagne vaske.
Du kan bestille indvendig vinduespudsning ved at ringe til os eller via vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk. Vær opmærksom på, at bestillingen skal ske mindst 4-7 dage i forvejen.
Hvis det ikke er muligt at få adgang til at pudse vinduerne indvendigt, pudser vi som regel altid ydersiden af vinduerne.
Det er dit ansvar at sørge for, at vindueskarme og andre genstande er fjernet, inden vi ankommer. Hvis der ikke er ryddet, betragtes det som et blokeret vindue, og vi vil derfor ikke kunne pudse det.
Ja, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekstra gebyr for særligt beskidte vinduer. Hvis du ønsker at aflyse en indvendig aftale, skal det ske senest 3 dage før den planlagte tid. Ellers opkræver vi det fulde beløb, da tiden er reserveret til dig i vores kalender.
Hvis der er en låst dør eller et aflukket område, kan vi aftale enten at kontakte dig for adgang eller planlægge et bestemt tidspunkt for at komme. Hvis der ikke er adgang ved vores ankomst, forbeholder vi os retten til at opkræve det fulde beløb for opgaven.
Det er dit ansvar at informere os om ændringer i adgang, såsom adgang til baggården eller andre områder. Sørg for at holde os opdateret, så vi kan planlægge arbejdet korrekt.
Nej, det er ikke muligt at annullere en aftale via SMS. Annullering skal ske mindst 14 dage før den aftalte tid.
Prisreguleringer kan forekomme i følgende tilfælde:
Opdatering af antallet af vinduer
Ny opgave
Afstand mellem objekter
Årlig indeksjustering
Vinduespudsning uden for den planlagte rute.
Hvis du ønsker vinduespudsning på en dato eller tidspunkt, der ikke er en del af den normale rute, vil der være en ekstra transportomkostning på 300 kr. udover prisen for rengøringen.
Vi garanterer din tilfredshed, og hvis vi ikke har opfyldt dine forventninger, kan du kontakte os via vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk i kontaktfeltet eller sende en mail til info@Vinduespudser24.dk. Dette skal dog gøres senest tre dage efter pudsdatoen, og vi vil hurtigst muligt rette op på situationen.
Vi påtager os ikke ansvar for ridser eller skader på vinduer, solfilm, rammer eller lister, medmindre dette er dokumenteret skriftligt og umiddelbart efter pudsningen. Ved at acceptere vores tilbud accepterer du også denne ansvarsfraskrivelse.
Hvis der klages over pudsningen, og det viser sig at være kalkaflejringer eller at kun ydersiden er poleret, mens snavset er indeni, vil det blive anset som en uretmæssig reklamation. I så fald vil kørsel uden for turen (baseret på samlet tidsforbrug) blive faktureret på næste regning.
Ved almindelig pudsning bliver følgende ikke rengjort:
Silikone- og klistermærker samt de rester, de efterlader (for eksempel fra nye vinduer)
Kalk (forsøg ikke at bruge haveslangen til at rengøre vinduerne, da det efterlader kalkaflejringer)
Cement, mørtel, maling, lak, olie og andre materialer
Biernes ekskrementer (som fremtræder som gule/grønne pletter)
Ønsker du at ændre din rengøringsplan, skal du informere os senest 14 dage før den næste vinduespudsning er planlagt. Dette gælder også for ferier, renoveringer og hvis vinduespudsningen springes over. Du kan altid tjekke din seneste faktura for at se, hvornår vi næste gang er planlagt. Send en e-mail til os, eller besøg vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk og udfyld en formular under fanen kontakt.
Nej, ændringer vedrørende vinduespudseren kan ikke foretages via sms, telefon eller besked. Kunden er altid ansvarlig for at opdatere sine kontaktoplysninger. Dette er især vigtigt, hvis vi skal kunne nå dig via telefon eller SMS angående vinduespoleringen hos dig, eller hvis du modtager post via faktura.
Vores åbningstider er mandag til fredag fra 08:00 til 16:00 og lørdag fra 12:00 til 16:00. Vi forbeholder os retten til at ændre datoen for næste pudsning med +/- 10 hverdage i forbindelse med helligdage og ferier.
Uanset vejret – om det er sne, regn eller frost – vil vi vaske dine vinduer.
Der er en opsigelsesfrist på 30 dage. Du kan kun opsige denne aftale ved at skrive til os via vores hjemmeside eller sende en e-mail til info@Vinduespudser24.dk. Som kunde vil du modtage en bekræftelse på dette, og opsigelsen vil blive gyldigt gennemført. Du kan ikke opsige vinduespudseren via SMS, telefon eller besked.
Alle accepterede tilbud gælder for minimum 3 besøg. Hvis aftalen skal ophøre inden de sidste 3 besøg, har Vinduespudser 24 ret til at kræve betaling svarende til abonnementsprisen gange det resterende antal besøg, dog minimum 3 besøg.
Ja, du kan nemt tage en pause fra dit abonnement ved at sende en e-mail til os på info@Vinduespudser24.dk eller ved at udfylde en formular på vores hjemmeside www.Vinduespudser24.dk under fanen 'kontakt' mindst 14 dage før dit næste planlagte besøg. Abonnementspauser kan ikke anmodes om via sms. Du har som kunde mulighed for at tage 2 pauser om året i dit abonnement. Hvis en pause varer mere end 4 måneder, betragtes det som en ny start, og kravet om minimum 3 besøg skal opfyldes igen.
Dit abonnement hos Vinduespudser 24 er løbende og forbliver uændret i den periode, der blev aftalt, da kontrakten blev indgået. Ved at acceptere et tilbud fra Vinduespudser 24 accepterer du som kunde de gældende betingelser. 14 dages fortrydelsesret udløber, når vinduespudsningen er afsluttet.
Hvis man benytter sig af dette tilbud og accepterer det, er man forpligtet til at få det udført minimum 3 gange.
Når du accepterer et tilbud eller en rabat, er du forpligtet til at få vinduespudsningen udført minimum 3 gange.
De to første besøg koster ifølge det annoncerede tilbud eller annonce, hvorefter prisen stiger til den aftalte pris.
Hvordan tælles vinduerne i forbindelse med tilbud og rabatter?
Antallet af vinduer afhænger af størrelsen. Du kan se, hvordan vi tæller vinduer, under menuen "Pris" på vores hjemmeside, hvor du finder en vejledning.
Hvad sker der, hvis jeg ønsker at annullere et abonnement eller en kampagne, der er på tilbud?
Hvis du annullerer abonnementet eller kampagnen, er du forpligtet til, at vi kommer igen, eller at du betaler for en enkelt rensning.
1. Deler I mine personlige oplysninger med andre?
Nej, vi deler ikke dine personlige oplysninger med andre, medmindre du har givet os tilladelse, eller hvis loven kræver det.
2. Hvem har adgang til mine oplysninger?
Kun vores mest betroede medarbejdere har adgang til dine personlige oplysninger.
3. Hvilke personlige oplysninger indsamler I?
Vi indsamler navn, adresse og telefonnummer fra kunder, ansatte og samarbejdspartnere. For ansatte indsamler vi også CPR-numre til lønudbetalinger.
4. Hvor længe opbevarer I mine oplysninger?
Oplysninger om samarbejdspartnere slettes efter 3 år, når relationen ophører.
Oplysninger om tidligere ansatte slettes senest 5 år efter afslutningen af ansættelsen.
5. Hvad er formålet med at indsamle mine oplysninger?
Vi indsamler oplysninger for at kunne udføre vores kerneaktiviteter, som er vinduespudsning og relaterede tjenester.
6. Hvad er mine rettigheder i forhold til mine data?
Du har ret til at:
Anmode om indsigt i de oplysninger, vi har om dig.
Få rettet eller slettet urigtige oplysninger.
Protestere mod behandlingen af dine data.
7. Hvordan kan jeg få indsigt i eller slette mine oplysninger?
Du kan kontakte os via e-mail på info@Vinduespudser24.dk for at anmode om indsigt, rettelse eller sletning af dine oplysninger.
8. Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har klager over håndteringen af mine personoplysninger?
Du kan kontakte Datatilsynet på Borgergade 28, 5, 1300 København K eller via e-mail på dt@datatilsynet.dk.
9. Bliver mine oplysninger delt med tredjeparter?
Vi deler kun oplysninger med offentlige myndigheder, revisionsfirmaer eller låneadministrationsfirmaer, hvis det er nødvendigt. Der overføres ikke persondata uden for EU.
10. Hvordan opbevarer I mine oplysninger sikkert?
Vi opbevarer dine data sikkert og sørger for, at de kun anvendes til de formål, de er indsamlet til.